FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon

Wojna neimoidiańska była konfliktem zbrojnym pomiędzy Nową Republiką i wspierającym ją nowym pokoleniem Jedi a zarządzaną przez Neimoidian Mniejszością Galaktyczną, który wybuchł w 22 ABY wraz z najazdem Mniejszości Galaktycznej na stolicę Nowej Republiki na Hosnian Prime, co było bezpośrednim efektem nieudanej misji Lanevera Villechama na Naboo, planecie pod kontrolą Mniejszości Galaktycznej.

Przyczyny Edytuj

W 21 ABY prezesem Mniejszości Galaktycznej był Neimoidianin Broasca Nar, który zawarł układ z Tuskeninem Uahoo, użytkownikiem ciemnej strony Mocy;[1] zależało mu na podbiciu Naboo, gdyż to właśnie tam znajdował się obsydianowy pierścień[2]. Razem zaatakowali więc planetę i po tym, jak zdobyli nad nią kontrolę, zorganizowali referendum akcesyjne. Kiedy zaś społeczeństwo opowiedziało się za przystąpieniem do organizacji, tamtejsza monarchini Hallina została skazana na śmierć[1]. Wyroku jednak nie wykonano, gdyż ocalił ją jej Elitarny Oddział Padm, i w efekcie zamknięto ją w piwnicy[9]. Jeszcze przed tym wydarzeniem Hallina parokrotnie kontaktowała się z kanclerz Nowej Republiki Grewpshą, błagając o pomoc[1]. Z kolei ściągnięcie na planetę Jedi było jednym z warunków umowy Nara i Uahoo[1], który w ten sposób chciał się zmierzyć z Lukiem Skywalkerem[3]. W sam budynek pałacu królewskiego w Theed z kolei wbudowano krążownik[9].

Przebieg Edytuj

Preludium Edytuj

Wołania królowej Halliny zostały usłyszane i w 21 ABY kanclerz Grewpsha wysłała na Naboo Komisarza do Spraw Wewnętrznych swojego biura, Lanevera Villechama, który na planetę udał się razem z padawanem Jedi Benem Solo oraz zaprzyjaźnionym barmanem Dexterem Jettsterem, którym towarzyszyli dwaj piloci i strażnicy imieniem James i Olbrych. Kiedy wylądowali w pałacu królewskim w Theed, przywitał ich prezes Broasca Nar. W czasie rozmów jednak Lanever Villecham zawiódł oczekiwania Grewpshy i momencie braku innej możliwości poprosił o kontakt z Halliną. Wtedy Nar skłamał mu, że kobieta została skazana na śmierć. Słowa te oburzyły Villechama.[8]

W czasie rozmowy z ambasadorami Uahoo zdradził swojego kolaboranta i zamordował Nara. Przedstawicielom Nowej Republiki ostatecznie udało się uciec, a sam Tuskenin mianował się prezesem. Wstrzymał się jednak od pościgu, uznając to za potencjalne nieefektywne.[10]

Inwazja na Hosnian Prime Edytuj

Pojawienia Edytuj

Przypisy