FANDOM

Autor: Cashao
Alternatywy
alternatywy
Wojna o Gaotah to konflikt zbrojny pomiędzy dwoma państwami dzielącymi między siebie Gaotah - Lu-Son rządzonym przez Lacka Zara i Wein rządzonym przez Mi Chan Nisa.

Historia Edytuj

Preludium Edytuj

Przez stulecia Gaotah było podzielone pomiędzy dwa państwa Lu-Son i Wein. Wein miało tereny bogatsze w większą ilość zasobów i z tego powodu Lu-Son było do pewnego stopnia uzależnione od Wein. Jednak od momentu gdy ród Zarów przejął kontrolę nad Lu-Son to ich państwo zaczęło się rozwijać i stopniowo uniezależniać. Doszło do tego, że władca Lu-Son mianował siebie Imperatorem. Krążyły też plotki, że na zebranich Rady wyśmiewał się z gnuśnego i aroganckiego władcy Wein. Mi Chan Nis był rozwścieczony tym i nakazał rozpoczęcie inwazji na Lu-Son.

Przebieg Edytuj

Początkowe działania Edytuj

Wywiad Lu-Son, by wprowadzić w zmieszanie mieszkańców Wein, rozesłał liczne ulotki propagandowane na temat Mi Chan Nisa. W necie planetarnym agenci umieszczali śmieszne obrazki ośmieszające Mi Chan Nisa i jego zaufanych ludzi. Akcja ta nie miała wielkiego wpływu na większość wojny, ale znacznie wpłynęła na reakcję cywili pod koniec wojny. Rozwścieczyło to władcę Weinu jeszcze bardziej.

Armia Lack Zara nie była w najlepszym stanie. Liczni żołnierze byli jedynie cywilami, którzy mieli za sobą co najwyżej godzinę treningu. Sam Imperator Lu-Son nie był jeszcze pewny zwycięstwa i niektórzy jego doradcy doradzali mu poddanie się Mi Chan Nisowi oraz oddanie jakichś terenów wzamian za pokój. Wtem wkroczył Cas Flaq - doradca, dla którego Lack Zar miał wielki szacunek. Zar był bardzo ciekawy jego opinii. Flaq powiedział, że najlepszą opcją będzie jeżeli Lu-Son zmiażdży Wein, acz przedtem zadba o dyscyplinę i podbudowanie morale. Lack był ucieszony tą odpowiedzią i mianował Casa Wice-głównodowodzącym.

Wasza Imperatorska Mość! Teraz gdy Lu-Son jest niezależne od Wein oraz gdy władcą Weinu jest arogancki i krótkowzroczny idiota, a władcą Lu-Son jest mądry i dzielny przywódca, mamy szansę by wreszcie pokonać Wein raz na zawsze. Nasze wojsko może nie być doświadczone, ale dyscypliną i morale zrekompensujemy to sobie. Cas Flaq do Lack Zara

Cas Flaq wpierw nakazał wszystkim dowódcom by bezwględnie przestrzegali dyscypliny wojskowej i przećwiczyli kilka formacji na poligonach. Doświadczona część armii miała równocześnie bronić linii frontu oraz strefy powietrznej Lu-Son. Najważniejszymi dowódcami w armii Lack Zara byli: Dionizy Zar i Span Zar. Pomimo iż byli z jednego rodu to byli absolutnymi przeciwieństwamiami. O ile Dionizy był podstępny i sprytny, o tyle Span wolał był typowym generałem, którego ulubioną strategią jest szarża. Span został dowódcą grupy, która miała trenować niedoświadczonych. Za to Dionizy został dowódcą obrony granicznej. Wein wysłało kilka małych oddziałów do ataku, ale Dionizy bez problemu je zmasakrował zniechęcając Wein do tego typu ataków.

Dionizy, Cas i Lack postanowili się potajemnie spotkać. Dionizy postanowił, że będzie udawał, że kooperuje z Mi Chan Nisem, a w rzeczywistości będzie po stronie Lu-Son i będzie dążył do pozyskania informacji o wrogu. Cas postanowił też by mieli prywatną częstotliwość radiową, na której będą się porozumiewali oraz zatają plan Dionizego przed innymi i będą też czasem na zebraniach rady formowali fałszywe plany w celu zmylenia ewentualnych szpiegów przeciwnika. Lack początkowo nie popierał tego pomysłu, gdyż był przekonany, że nie ma u siebie żadnych zdrajców, ale ostatecznie się zgodził z oboma dowódcami.

Dionizy pozorował przed Mi Chan Nisem, że przejdzie na stronę Wein pod warunkiem dostania pewnej kwoty pieniężnej. Jednocześnie poinformował Mi Chan Nisa, że zmieni stronę dopiero w momencie gdy będzie decydujący moment wojny, ale przedtem też będzie wspierał Wein poprzez przekazywanie danych wywiadowczych.

Po wytrenowaniu połowy niedoświadczonych Span Zar dokonał ataku ostrzegawczego na Fort Tubeyou i w tym rajdzie z zaskoczenia rozgromił 10-tysięczny obóz awangardy sił Cra-krowa. W międzyczasie Pop Vohen zaatakował lewą flankę armii Cra-krowa i początkowo rozgromił ich pierwszy rzut i przejął kontrolę nad mostem, który tam był. Generał broni Sacs widząc to przeprawił część swych w dwóch innych miejscach koło rzeki i próbował wziąć Popa w kleszcze, ale ten się wycofał i zniechęcił do dalszych akcji. Jeden z jego pułkowników wykorzystał tę sytuację i dokonał rajdu na obóz Sacsa paląc przy tym jego zapasy oraz niszcząc cztery kolumny transportowe typu A-rt. Te początkowe starcia nie wpłynęły znacząco na ogólną sytuację, ale znacznie zwiększyły morale wojsk Lu-Son.

Span Zar vs Cra-krow Edytuj

Mi Chan Nis się o tym dowiedział i nakazał swym trzem generałom: Cra-krowi, Swan-Granowi i Paczethowi by każdy z nich wziął ze sobą około 100 tysięcy żołnierzy i mieli za zadanie pokonać Span Zara w raz z jego armią graniczną, a następnie ruszyć na stolicę Lu-Son. Span Zar miał wraz z sobą jedynie 47-tysięczny korpus i został otoczony przez 100 tysięcy żołnierzy Cra-krowa. Span dokonał licznych szarż, ale stracił w nich 35 tysięcy żołnierzy, podczas gdy Cra-krow stracił jedynie 12 tysięcy wojska. Cas Flaq wiedział o tym i nakazał Dionizemu Zarowi by ruszył ze swoją armią liczącą 183 tysiące i zatrzymał 200 000 żołnierzy Swan-Grana i Paczetha.

W międzyczasie Pop Vohen ruszył wraz ze swoimi 9 tysiącami żołnierzy by wspomóc Span Zara, który miał jedynie 12 tysięcy wojska naprzeciwko 88 tysięcy. Na szczęście wraz z Popem był Cas Flaq. Span i jego żołnierze byli w fatalnym stanie, jednak gdy część z nich dowiedziała się o przybyciu znanego stratega to się znacznie ucieszyła. Wkrótce całe wojsko ogarnęła plotka o obecności Casa i morale nieco wzrosło. Nazajutrz armia Span Zara dokonała szarży na Cra-krowa i jego armię. Awangardą wojsk Lu-Son było 2 tysiące wojsk Popa Vohena. Początkowo wszystko szło gładko, ale rezerwy Cra-krowa wyhamowały natarcie wrogiego wojska i zmusiły Span Zara do odwrotu. Cra-krow rozpoczął za nim pościg całą swoją armią. Nie przewidział, że około 4 tysięcy żołnierzy Lu-Son będących pod dowództwem Cas Flaqa nie brało udziału w walce, a znajdowało się koło boku armii Wein. W pewnym momencie Cas wykorzystał, że w ramach bezładnego pościgu cała formacja wojsk Cra-krowa stała się chaotyczna. Span Zar cały czas się wycofywał tym samym odwracając uwagę generałów Wein od prawdziwego celu. Cas Flaq dokonał szarży i rozbił cały 20 tysięczny korpus prawej flanki Wein odpowiednio manewrując swymi wojskami. Cra-Krow się o tym dowiedział i nakazał tam posłać 30 tysięcy żołnierzy by zatrzymać natarcie wroga. Na to czekał Span Zar. Żołnierze Lu-Son się zatrzymali, a Span Zar poszedł ze swymi elitarnymi oddziałami do walki na przedzie. Dodatkowo wygiął swe wojsko w łuk tym samym częściowo otaczając i masakrując liczne pułki Wein. Cra-krow wysłał 10 tysięcy wojska by ruszyły i od prawej strony obeszły pozycje Lu-Son oraz od tyłu zaatakowały oddział Span Zara. Jednak na drodze był wąwóz, który blokowało 2 tysięcy żołnierzy Lu-Son. Rozpętała tam się zażarta walka. Po tych manewrach Cra-krow miał pod swym bezpośrednim dowództwem około 20 tysięcy. Span widział to i przypuścił frontalny atak na centrum wojsk Wein. Cra-krow wysłał 5 tysięcy żołnierzy by zaatakowali Span Zara od lewej strony i drugie pięć tysięcy by zaatakowali go od prawej strony. Oba te oddziały zostały zatrzymane przez łącznie tysiąc żołnierzy. Span miał naprzeciwko siebie jedynie 10 tysięcy żołnierzy. Zar przemówił do swych żołnierzy i zachęcił ich do dalszej walki. Morale jego oddziału wzrosło i cały oddział Cra-krowa został zmasakrowany, a sam Cra-krow się wycofał. Span Zar następnie rozbił jeden z tych pięciotysięcznych oddziałów, który próbował go zaatakować od tyłu. Brygada Flaqa za to ledwo sobie radziła, gdyż walczyła z 50-tysięczną armią mając około 4 tysięcy żołnierzy. Cas wysłał prośbę do Spana by zaatakował od tyłu tę armię. Zar zrobił to i ta zbieranina korpusów Wein szybko się załamała. Lu-Son zwyciężyło, ale za wielką cenę. Cra-krow został zmuszony przez Mi Chan Nisa do popełnienia samobójstwa po tej klęsce.

Zdobycie stolicy Lu-Son Edytuj

W międzyczasie gdy armia Cra-krowa została rozgromiona, Paczeth i Swan-Gran dotarli do stołecznego województwa. Dionizy Zar miał ze sobą 183 tysiące żołnierzy przeciwko armiom wroga liczącym około 190 tysięcy. Armia Dionizego w przeciwieństwie do armii Wein była rozproszona po całym województwie oraz nie była gotowa do walki. Dionizy postanowił szybko swe dywizje w jednym miejscu i rozbić jedną z armii. Swan-gran to dostrzegł i rozgromił w bitwie o Hefei Ford główne siły lewej flanki Dionizego, a następnie przekonał sowitą zapłatą dowódcę prawej flanki by przeszedł na jego stronę. Siły Dionizego zostały zmniejszone o połowę. Paczeth chcąc się wykazać dokonał frontalnego ataku na centrum wojsk Dionizego.

Skutki Edytuj