FANDOM

Autor: Revais
Alternatywy
alternatywy

Wybory do Senatu Galaktycznego 32 BBY – wybory do Senatu, które odbyły się w roku 32 BBY. Mieszkańcy planet należących do Republiki wybierali w nich 460 senatorów. Wybory zakończyły się klęską dotychczasowo rządzącego lewicowego ugrupowania – Partii Demokratycznej – na czele z przewodniczącym Finisem Valorum. Po wyborach Wielkim Kanclerzem Republiki został Sheev Palpatine, szef Partii Konserwatywnej.

Kampania wyborcza Edytuj

Kampania wyborcza zdominowana była przez dwie zyskujące popularność partie – Partię Konserwatywną i Partię Obywatelską, które bardzo ostro krytykowały rządzącą Partię Demokratyczną. PK i PO jeszcze przed wyborami zadeklarowały chęć współpracy po wygranych przez siebie wyborach i utworzenie wspólnej koalicji. Demokraci starali przedstawić się jako partia odmłodzona i stabilna. Partia Ludowa usiłowała dotrzeć głównie do wyborców ze słabo rozwiniętych planet.

Partie i ich liderzy Edytuj

Skutki wyborów Edytuj

Stronnictwa Finisa i Palpatine'a po wygraniu wyborów utworzyły koalicję i doprowadziły do odwołania rządu kanclerza Valorum. Jego miejsce zajął lider zwycięskiego ugrupowania – Sheev Palpatine.