FANDOM

Autor: Revais
Alternatywy
alternatywy

Wybory do Senatu Galaktycznego 36 BBY – wybory do Senatu, które odbyły się w roku 36 BBY. Mieszkańcy planet należących do Republiki wybierali w nich 460 senatorów. Wybory zakończyły się zdecydowanym zwycięstwem Partii Demokratycznej pod przywództwem Lorda Leszka, który po wygranych wyborach został wybrany przez większość Senacką na stanowisko Kanclerza Republiki.

Kampania wyborcza Edytuj

W kampanii wyborczej Partia Demokratyczna starała się ukazać jako poważna i stabilna alternatywa dla chaotycznych prawicowych rządów Lorda Jurka, którego środowisko polityczne przeżywało kryzys. Partia której był liderem dokonała rozłamu, w wyniku którego powstało wiele nowych ugrupowań. Na prawicy dominującą pozycję zaczęła zajmować nowopowstała Partia Konserwatywna, Centrum sceny politycznej zostało przejęte przez Partię Obywatelską, powołaną przez trzech znanych polityków - Padme Amidalę, Baila Organę i Onacondę Farr. Partia ludowa po raz kolejny odwoływała się do ludności z mniejszych i słabiej rozwiniętych planet. Powołana przez kontrowersyjnego polityka Samodefensywa prowadziła bardzo agresowną kampanię. Działacze tej partii porwali Burmistrza z Partii Ludowej, pobili do nieprzytomności i nago obwozili go w taczkach wokół budynku Senatu.

Partie i ich liderzy Edytuj

Skutki wyborów Edytuj

Stronnictwo Lorda Leszka po wygraniu wyborów utworzyło rząd, który jednak nie wytrzymał do końca kadencji. Po trzech latach urzędowania z powodu katastrofy lotniczej w której Kanclerz Leszek został ciężko ranny, nowym Kanclerzem wybrano Barka Melkę