FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon

Jestem pewien jednego. Już czas, aby Jedi odeszli. Xittor.[1]

Xittor (IPA: /ˈzɪˌt̬ɚ/) był weequayskim rycerzem Jedi, który w czasach Wielkiej Czystki przeszedł na stronę Imperium Galaktycznego, by odbywać trening u Dartha Vadera. W 1 BBY mężczyzna udał się w pościg za Jedi Barash imieniem Feeldberg oraz jego małżonką, Aldebarą. Misja zakończyła się pojedynkiem w Kywalker, miejscowości gminnej na planecie Dantooine, który Xittor przegrał, gdy do walki dołączyła miejscowy sołtys Ball Smitcheck, okaleczając Weequaya i wypędzając go z planety z pomocą armii uzbrojonych Ludzkich Pszczół.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Xittor urodził się jako męski przedstawiciel rasy Weequayów, mającej swoje korzenie na planecie Sriluur. Najprawdopodobniej na wczesnym etapie swojego życia został wcielony do Zakonu Jedi, by odbywać trening po jasnej stronie Mocy. Kiedy jednak Republikę Galaktyczną przeprokamowano w Imperium, zakon został obalony przez Sithów, a w konsekwencji głoszone przez Jedi idee zostały wyparte przez doktryny ciemnej strony Mocy, Xittor dołączył do nowo proklamowanej monarchii, stając się tym samym uczniem Dartha Vadera i przyjmując jego trening i podobnie jak Inkwizycja zajmując się eliminacją tych, którzy przeżyli rozkaz 66.[1]

Służba Imperium Edytuj

Pościg za Feeldbergiem Edytuj

Tak jak powiedziałem, Feeldberg. Już czas, aby ścieżka Jedi odeszła w niepamięć, a twoja śmierć jest potrzebna przy realizacji tego planu. Xittor do Feeldberga.[2]

W 1 BBY Xittor zaaranżował pościg za Gunganinem o imieniu Feeldberg, który był rycerzem Jedi żyjącym zgodnie ze ślubami Barash. W pogoni za Gunganinem udał się swoim myśliwcem TIE Advanced v1. Akcja zakończyła się na w Kywalker, gminnej miejscowości na planecie Dantooine. Po tym, jak statek, którym Feeldberg uciekał ze swoją żoną – Zabraczką imieniem Aldebara — rozbił się, mężczyzna opuścił płonący pokład i pospiesznie odsunął się parę metrów. Zanim ponownie zbliżył się do wraku, by ocalić z niego kobietę, Xittor zdążył już wylądować i opuścić swój TIE Advanced, ostatecznie stając oddalony o pięć metrów od swojego przeciwnika, z dłońmi skrzyżowanymi na torsie.[1]

Xittor przywitał się z Feeldbergiem, kładąc emfazę na jego śluby Barash. Gunganin odpowiedział mu poprzez zwrócenie uwagi na fakt, że jego rozmówca był pachołkiem Dartha Vadera, który już dawno zdradził śluby Jedi. Gdy ten sięgał po miecz świetlny, który nosił przypięty do paska, Weequay stwierdził, że przynajmniej nie zamienił jednych ślubów na drugie, spoglądając tym samym na Aldebarę i odnosząc się do niej. W następnej kolejności użytkownik ciemnej strony Mocy sięgnął po rękojeść swojego miecza, aby dokonać jej aktywacji. W obliczu tego także i Feeldberg zapalił swoją broń, momentalnie ruszając w stronę przeciwnika. Z gracją jednak manipulował w taki sposób, że odpierał ataki Jedi zamiast zadawać swoje własne ciosy, a w pewnym momencie kopnął Gunganina w okolice klatki piersiowej, po czym odskoczył, kontynuując dumne i precyzyjne obracanie swojego miecza świetlnego najpierw w powietrzu, a potem — po wylądowaniu — także na powierzchni.[1]

Feeldberg

Feelbderg.

Chwyciwszy swoją rękojeść oburącz, Feeldberg zapytał, czego jego przeciwnik chce, na co ten jedynie wyłączył wiązkę swojego miecza i zaśmiał się, jednocześnie krzyżując ręce na brzuchu. Wtedy właśnie poinformował, że trwa czystka i że jednego był pewien, mianowicie że nastał czas, aby Jedi odeszli.[1]

Chwilę po tym, jak Feeldberg zacisnął dłonie na rękojeści swojego miecza świetlnego jeszcze mocniej niż przed momentem i spojrzał na swoją zmartwioną żonę, która łączyła się z nim w determinacji celem pokonania wspólnego wroga, Xittor uśmiechnął się i ponownie aktywował swoje klingi, pierwotnie trzymając miecz świetlny horyzontalnie względem torsu, lecz ostatecznie opuszczając go nieznacznie i powoli poczynając zbliżać się w stronę Jedi Barash i jego zabrackiej wybranki życiowej. Przywołał wtedy wypowiedziane przez siebie słowa, że nadszedł czas na to, aby ścieżki Jedi odeszły w niepamięć, jednak dodatkowo zaznaczył, że śmierć Gunganina jest potrzebna przy realizacji tego planu. Idąc dalej, kiedy spojrzał na Aldebarę, odniósł się do tego, że Jedi już dawno z niej zszedł.[2]

Gunganin, gotowy do obrony, przyjął tymczasem dobrze znaną pozycję formy IV. Po chwili jednak Xittor został namierzony i postrzelony przez ukrywającego się na górami Balla Smitchecka, sołtysa miejscowości. Ranny w bok, Xittor w okamgnieniu upuścił swój miecz świetlny, w następnej kolejności łapiąc się za obrażenie i czując krew sączącą się przez przypalone ciało. Nadal mierzący w jego stronę Zabrak powiedział w sposób niepoprawny gramatycznie, że nie wydaje mu się, po czym zza pagórków okalających miejsce starcia wyłonił oddział owadopodobnych postaci humanoidalnych — tak zwanych Ludzkich Pszczół, unoszących się w powietrzu za sprawą swoich przezroczystych skrzydeł ulokowanych na plecach. W sposób dosłowny idąc za ciosem, Smitcheck rozkazał Weegueyowi odejść i nigdy nie wracać. Pozbawiony chęci na kontynuowanie starcia uczeń lorda Vadera po raz ostatni odwrócił się, by spojrzeć na Feeldberga. Następnie podniósł z ziemi swój miecz świetlny i kulejąc, udał się w stronę swojego myśliwca, którym wkrótce odleciał.[2]

Umiejętności Edytuj

Xittor był osobą zwinną i potrafiącą walczyć mieczem świetlnym w sposób pełen precyzji.[1]

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Na swoim ciele w kolorze brązu Xittor nosił na czarną szatę, jak gdyby charakteryzowaną na sithańską. Dłonie z kolei zwykł przykrywać rękawiczkami tej samej barwy. Uwagę mogły także zwrócić charakterystyczne warkocze zwisające z obu stron z pozoru łysej głowy oraz oczy w kolorze szarości.[1]

Wyposażenie Edytuj

W walce w zwarciu Xittor zwykł używać podwójnego miecza świetlnego o podłużnej klindze w kolorze czerwieni i błyszczącej, srebrzystej rękojeści. Do lotów międzyplanetarnych służył mu z kolei gwiezdny myśliwiec TIE Advanced v1, powszechnie stosowany także przez Inkwizycję.[1]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Informacje o pojawieniach Edytuj

Xittor zadebiutował w Przypadkach Feeldberga (2019), remake'u Przypadków mistrza Feela z 2016 roku, autorstwa użytkownika Mustafar29.

Wymowa Edytuj

W myśl angielskich zasad fonetycznych imię Xittora powinno być wymawiane przez dźwięk /z/ w miejscu wystąpienia litery x.

Wymowa imienia Xittor
Język angielski (BR) /ˈzɪˌtəʳ/
Język angielski (US) /ˈzɪˌt̬ɚ/
Język polski /ˈziˌtɔr/

Pojawienia Edytuj

Przypisy