FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon

— Autor: Mustafar29

Ten artykuł jest częścią serii
Twin Story
Losowa stronaZobacz wszystkie

Xittor (wymowa:  /ˈzɪt̬.ɚ/) był wywodzącym się z zakonu Jedi weequayskim użytkownikiem ciemnej strony Mocy, który w czasach Imperium Galaktycznego pobierał nauki u lorda Sithów Dartha Vadera. W 1 BBY razem ze swoim mistrzem wziął udział w pościgu za mistrzem Jedi Feeldbergiem oraz jego małżonką Aldebarą, który został zwieńczony w Kywalker na Dantooine, gdzie doszło do słownej konfrontacji między nimi.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Xittor przyszedł na świat w rodzinie Weequayow, skąd pewnego razu został wzięty w szeregi zakonu Jedi, by zgłębiać tajniki jasnej strony Mocy. W pewnym momencie jednak, gdy wraz z reorganizacją struktur Republiki Galaktycznej w Imperium zakon Jedi przestał istnieć, rozpoczął trening po ciemnej stronie Mocy, stając się uczniem Dartha Vadera.[1]

Pościg za Feeldbergiem Edytuj

Obiecałem Vaderowi, że tym razem zrobię to sam. Xittor do Feeldberga.[1]

W 1 BBY Xittor wraz ze swoim mistrzem wdał się w pościg za Jedi Barash Feeldbergiem, jego mistrzem Luckiem Spacemannem oraz żoną – Aldebarą. Na Naboo, gdzie doszło do konfrontacji między nimi, zamordował drugiego mężczyznę, po czym rozdzielił się z Vaderem, obiecując mu samodzielnie kontynuować pościg za dwiema pozostającymi osobami swoim myśliwcem TIE Advanced v1.[1]

Niebawem galaktyczny pościg przeniósł się do atmosfery Dantooine, by odbywać się tuż nad powierzchnią gminnej miejscowości Kywalker. Xittorowi udało się oddać precyzyjny strzał w stronę statku Jedi, uszkadzając tym samym jego sztuczną grawitację, a niebawem – także i główny silnik, powodując tym samym wyłączenie całego zasilania.[1]

Niedaleko od miejsca upadku transportowca Jedi i wywołanego w jego efekcie niewielkiego pożaru wylądował okręt Xittora. Mężczyzna wyszedł na zewnątrz i gdy ustawił się w odległości pięciu metrów od Gunganina i jego towarzyski. Gdy skrzyżował swoje ręce, przywitał Feeldberga, kładąc emfazę na jego bycie Jedi Barash. Ten zaś zwrócił się do niego imiennie, sięgając tym samym po miecz świetlny, który nosił przypięty do wąskiego paska, i nazwał go służalczym pachołkiem Vadera. Weequay jednak nie zdawał się przejmować słowami swojego przeciwnika, tylko sięgnął tylko za płaszcz, by po chwili zapalić obie klingi swojego miecza świetlnego. Wspomniał też obietnicę daną Vaderowi, że tym razem zrobi to sam, na co Feeldberg poprawił go, ironicznie twierdząc, że bardziej prawdopodobne jest, iż lord Sithów po prostu dał swojemu uczniowi ostatnią szansę. Kiedy Jedi zauważył, że inni inkwizytorzy nie mieli takiej okazji, Xittor krzyknął zezłoszczony, że wcale nie jest Jedi, jednak po chwili uspokoił się i zasugerował, że nie ma do znaczenia, jako iż zarówno Gunganin, jak i on odwrócili się od Kodeksu Jedi, tyle że tak jak on sam przyrzekł lojalność Vaderowi, tak jego przeciwnik – kobiecie, którą wyzwolił z tarapatów, wskazując na Aldebarę.[1]

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Na swoim ciele w kolorze brązu Xittor nosił na czarną szatę, jak gdyby charakteryzowaną na sithańską. Dłonie z kolei zwykł przykrywać rękawiczkami tej samej barwy. Uwagę mogły także zwrócić charakterystyczne warkocze zwisające z obu stron z pozoru łysej głowy oraz oczy w kolorze szarości.[1]

Wyposażenie Edytuj

W walce w zwarciu Xittor zwykł używać podwójnego miecza świetlnego o podłużnej klindze w kolorze czerwieni i błyszczącej, srebrzystej rękojeści. Do lotów międzyplanetarnych służył mu z kolei gwiezdny myśliwiec TIE Advanced v1, powszechnie stosowany także przez Inkwizycję.[1]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Xittor zadebiutował w Przypadkach Feeldberga (2019), remake'u Przypadków mistrza Feela z 2016 roku, autorstwa użytkownika Mustafar29.

Pojawienia Edytuj

Przypisy