Star Wars Fanonpedia

💪 Starcie gigantek trwa!
Oddaj głos na swoją faworytkę

CZYTAJ WIĘCEJ

Star Wars Fanonpedia
Advertisement
Fanon kanoniczny
kanon
Poziom 1 (5 000+ bajtów)
latest?cb=20210529123338&path-prefix=pl Być może archiwa są niekompletne?
Ten artykuł jest niekompletny i wymaga uzupełnienia zawartości. Należy przede wszystkim zaktualizować informacje w oparciu o Stacked Story II i Między murami.

Ya Nush… To ten wąsaty rycerz-kosa z żółtym mieczem i obsydianową zbroją?
Barr Teck o Ya Nushu[1]

Ya Nush był ludzkim mistrzem Jedi, który w 19 BBY razem z Braw Neckiem brał udział w bitwie o Kaldarnodar, tocząc walki na powierzchni planety. Ocalały z rozkazu 66, przez następny rok pozostawał w miejscu starcia, trzykrotnie odpierając ataki Imperium Galaktycznego przy pomocy podporządkowanym sobie przy użyciu perswazji Mocą władzom planety.

Uchodził za osobę energiczną oraz nietrwoniącą od zabijania. W 18 BBY brutalnie zamordował porucznik Monicę Jansen, rozczłonkowując jej ciało oraz paląc żywcem, i w ten sposób upozorował zgon uwięzionej przez siebie inkwizytor Calisty Tasnerk.

Biografia[]

Wczesne życie[]

Ya Nush przyszedł na świat w 77 BBY i w pewnym momencie swojego życia stał się członkiem Zakonu Jedi. Jego impulsywność jednak spowodowała, iż propozycja włączenia go w szeregi Najwyższej Rady Jedi nigdy nie zyskała aprobaty. Był także bliskim przyjacielem mentora Braw Necka.[1]

Wojny klonów[]

Mój zaufany druh Ya Nush i ja prowadziliśmy wówczas ofensywę na jedną z twierdz Konfederacji... Wiecie, klony nacierały ze wszystkich stron, blaszaki padały jeden po drugim.
Braw Neck wspominający Ya Nusha[2]

W 22 BBY, kiedy wybuchły wojny klonów, Ya Nush przyjął pozycję generała, by dowodzić żołnierzom-klonom Wielkiej Armii Republiki w czasie walk z Konfederacją Niezależnych Systemów.

W 19 BBY razem z Braw Neckiem brał udział w bitwie o Kaldarnodar, kiedy to obaj generałowie prowadzili ofensywę w jednej z twierdz Konfederacji Niezależnych Systemów. Podczas gdy starcie zdawało się pozostawać nie nierozstrzygnione, Ya Nush wtargnął do siedziby od środka, by jego towarzysz, sprzymierzony z miejscową ludnością, prowadził ostrzał od zewnątrz[2]. W następnej kolejności Nush kontynuował walki na powierzchni; kiedy w międzyczasie Darth Sidious wydał rozkaz 66, a Republika została przeorganizowana w Imperium Galaktyczne, przeżył masakrę i pozostał w miejscu walki[1].

Opór na Kaldarnodar[]

Ta sekcja wymaga uzupełnienia zawartości w oparciu o opowiadanie Stacked Story II: Rozdział 6.
Zapewne [Barr Teck] uważa, że Ya Nush nie opuści planety, o którą stoczył trzy bitwy. Raz podczas wojen klonów, potem z imperialnym garnizonem na przełomie poprzedniego i bieżącego roku, a teraz z siłami inkwizytor Tasnerk.
Ralf Vanders o poczynaniach Ya Nusha[3]

Ya Nush w 18 BBY

Na przełomie 19 i 18 BBY na Kaldarnodar przybył imperialny garnizon; Ya Nush jednak odparł ich atak i tym samym po raz kolejny uszedł z życiem.[3]

W 18 BBY Ya stoczył pojedynek z Calistą Tasnerk, członkinią imperialnej inkwizycji. Świadom, że posiadała ona sporą wiedzę o flocie imperialnej, pokonał ją, ogłuszył, a następnie uwięził. Ogłuszył również szefową jej sztabu, porucznik Jansen, i podmienił stroje obydwu kobiet, po czym rozczłonkował i spalił żywcem zwłoki tej drugiej, pozorując w ten sposób śmierć samej inkwizytor.[3]

Kiedy uwięziona w polu obezwładniającym i ubrana w mundur swojej nieżyjącej podwładnej Calista przebudziła się, Ya Nush nazwał ją śpiącą królewną. Zapewnił ją też, że wezwanie na pomoc posiłków nic nie da, jako że Imperium, w tym jednostki przebywające na orbicie, było pewne o jej zgonie. Kobieta zapowiedziała wtedy, że Jedi zostanie ukarany przez Imperium. Ya odparł, że może ono próbować do woli, lecz skoro pokonał je dotychczas, pokona je i w przyszłości, nawet jeżeli oznaczałoby to uczynienie z Kaldarnodar maszynki do mięsa dla wojsk Imperium i sił inkwizycji. Więźniarka poprosiła wtedy o zabicie jej, niemniej Nush się nie zgodził; chciał bowiem uczynić z użytkowniczki ciemnej strony swoją informatorkę.[1]

Osobowość i umiejętności[]

Calista Tasnerk: Prędzej czy później zostaniesz pokonany.
Ya Nush: Wtedy Kaldarnodar stanie się maszynką do mięsa dla wojsk Imperium i Inkwizycji, panienko.
Ya Nush był bezwzględny i gotów do niesienia śmierci.[3]

Ya Nush był Jedi impulsywnym i bezwzględnym[1]. Pewien swojego zwycięstwa, brutalnie zabijał nie tylko przeciwników w walce, ale i po uprzednim pokonaniu ich[3]. Relatywnie dobrze walczył swoim mieczem świetlnym o żółtej klindze[1].

Wygląd zewnętrzny[]

Ya Nush był ludzkim, nieco pucowatym mężczyzną. Miał niebieskie oczy oraz siwe włosy, a także wąs w tym samym kolorze. Swe cielsko zwykł stroić zbroją wykonaną z obsydianu.[1]

Poza świata Gwiezdnych wojen[]

Postać Ya Nusha została stworzona dla Stacked Story, zbioru opowiadań pisanych przez szerokie grono fanonpedystów, ściślej za pośrednictwem wzmianki w trzecim rozdziale Stacked Story: Sezon 2. Użytkownikiem odpowiedzialnym za kreację bohatera był Mustafar29.

Pojawienia[]

Przypisy

Advertisement