Star Wars Fanonpedia

💪 Starcie gigantek trwa!
Oddaj głos na swoją faworytkę

CZYTAJ WIĘCEJ

Star Wars Fanonpedia
Advertisement
Fanon kanoniczny
kanon
Artykuł polecany na grudzień 2021Kandydat na Artykuł Roku 2021Poziom 2 (10 000+ bajtów)

Był […] jeszcze jeden palant, ale się schował. […] Trams mówił, że nikt nie może wiedzieć o naszych „odpałach”, a teraz ten dziad będzie wiedzieć…
Biorąc za przykład zachowanie swojego mistrza, You Reck nie miał problemów związanych z zabijaniem.[1]

You Reck (czyt. /juː rek/) był ludzkim padawanem Jedi pobierającym nauki u rycerza Tramza. Chłopiec pochodził z Kashmarr'k i był synem mechanika wozowego z Międzydrzewia imieniem Ya Reck.

W 31 BBY You Reck wraz ze swoim mistrzem oraz jego przyjaciółką Andal dokonał abordażu na Sępa Millennium, gdzie wziął udział w mordzie na jego personelu. Stamtąd też troje Jedi przejęli poszukiwany przez siebie holokron, którego odszukanie zlecił im Rose Forp. Wkrótce też wszedł w skład ekspedycji tego ostatniego mającej na celu zdobycie kamiennej maski z Koraband.

Biografia[]

Wczesne życie[]

Znamy się od półtora roku i powinieneś przywyknąć, że nie wiesz wszystkiego o moim życiu.
Trams do You Recka, 31 BBY[4]

You Reck był synem Ya Recka, mechanika wozowego z Kashmarr'k.

You Reck urodził się w 44 BBY w Międzydrzewiu Kashmarr'k jako syn lokalnego mechanika wozowego imieniem Ya. W pewnym momencie Jedi wykazali ewidentną obecność midichlorianów w jego krwi, tak iż inkorporowali go w struktury swojego zakonu. Pomyślnie przeszedłszy szkolenie inicjalne jako adept, przed trzynastym rokiem życia You został mianowany padawanem i przydzielony pod trening Tramza.[1]

Poszukiwanie holokronu[]

Trams? Zobacz, załatwiłem ich! Ty i Andal nie musicie nic robić!
You Reck do Tramza i Andal[1]

W 31 BBY w Coruscant Times History zamieszczono artykuł ujawniający szereg tajnych informacji wyciekłych ze świątyni Jedi na Coruscant. W obawie przed tzw. „hienami cmentarnymi” mistrz Jedi Rose Forp, od dawna prowadzący badania nad kamienną maską, wysłał Tramsa oraz jego przyjaciółkę Andal, a także ucznia You Recka z misją zdobycia holokronu mogącego dostarczyć cennych informacji w sprawie. W czasie wykonywania zadania troje Jedi przechwyciło statek Cesarskiej Gwardii Honorowej z Alphanor. Podając się za strażników, Jedi dokonali abordażu na Sępa Millennium, statek należący do Hanny Solo i jej towarzyszki Chewpaggi. Dostawszy się na pokład, You samodzielnie pokonał droidy, które Hanna wysłała przeciwko nim. W następnej kolejności natomiast Trams polecił mu udać się w poszukiwaniu potencjalnych pasażerów.[1]

Tych ostatnich You Reck znalazł, jak usiłowali wydostać się z frachtowca. Byli to Raffou Villchure oraz Jerzy, obaj odpowiedzialni za przeprowadzanie lub asystowanie w przeprowadzaniu nielegalnych operacjach. Padawan najpierw okaleczył tego drugiego, odbijając w niego jego własną wiązkę laserową, a następnie brutalnie go mordując. Na widok śmierci towarzysza Villchure krzyknął, jednak ostatecznie udało mu się dotrzeć do YT-Darta, by uciec na jego pokładzie. You Reck jednak, nie wiedząc o tym statku, próbował wyciąć w ścianie otwór, pewien, iż znachor ukrywał się za drzwiami. Tak tez chłopca zastała Andal, która od razu kazała mu odłożyć broń. You upierał się, że trzeba znaleźć lekarza, bowiem – jak zwykł mu powtarzać Trams – „nikt nie mógł wiedzieć o jego i jego ucznia aktywnościach”. Andal jednak uznała, że Trams o niczym wiedzieć nie musi, po czym oboje udali się w jego stronę.[1]

Wkrótce wszyscy troje dolecieli do świątyni Jedi na Coruscant. Wyszedłszy jako pieerwszy, Trams przywitał Rose Forpa i przekazał mu holokron, a po krótkim dialogu pomiędzy nimi dwoma przywitali go także Andal i You Reck.[5]

Ekspedycja na Koraband[]

Kiedy ja mówiłem, że cię będę krył, i właśnie cię kryję!
You Reck w czasie nieumiejętnego krycia swojego mistrza[4]

Wiedząc, że Rose Forp – szef ekspedycji – nie wyrazi zgody na udział You Recka w misji, Trams postanowił przemycić go na pokład Przysięgi Ladira, statku-bazy, i kazał mu pozostawać wewnątrz skrzyni, dopóki załoga nie doleci na Koraband[4]. Tymczasem Forp otrzymał wreszcie zgodę Najwyższej Rady Jedi na wyruszenie[3]. Na skutek różnych zdarzeń mających miejsce w międzyczasie w skład ekipy, nie licząc trzech strażników świątynnych, weszli też Coe Goot, Qu'ra, Lude Vick, Ya Nush, Trams oraz Andal[3].

W czasie podróży, kiedy Jedi zajęci byli gaworzeniem, You zachowywał absolutną ciszę. Jego kryjówkę omyłkowo ujawniła dopiero Qu'ra, która pokłóciwszy się z Coe Goot, usiadła na skrzyni, by nie musieć przebywać bliżej niej. Zawalona skrzynia oraz cielsko olbrzymiej mistrzyni przygniotły padawana, który krzyknął z bólu. Zaraz po otrząśnięciu się chłopiec jednak postanowił kryć Tramza, biorąc całą winę na siebie. Mistrz jednak zdecydował się przyznać do tego, iż to on stał za przemytem, a You, dalej brnąc w kłamstwo, i tak go wydał.[4]

W czasie dalszej podróży You wdał się w pogawędkę z Beth Azile, w czasie której mistrzyni kazała do siebie mówić per „ciociu Bethie”. Padawan wypytywał starszą kobietę o to, jak została archiwistką. Ona powiedziała, że została tam przeniesiona, tak jak inne rupiecie – coś jak eksponat. Kiedy rozmowa przeszła na temat Rose Forpa, staruszka wprost powiedziała, że nie ma on przyjaciół, a także wytknęła mistrzowi brak pokory, na co ten zdenerwował się i wyszedł. You spostrzegł wtedy, że Trams też nie ma kolegów, na co mistrz odparł, że nie będzie go wyprowadzał z tego błędu. Do konwersacji włączyła się wtedy Andal, informując, że zapewne Trams miał na myśli Vick Torra; sam zainteresowany przyznał, że właśnie jego miał na myśli, jednak uciął temat, mówiąc, że nie ma ochoty o nim rozmawiać.[4]

Osobowość[]

Nie ma kolegów? To tak jak Trams! Zawsze mówi, że ma tylko mnie i Andal i że na nikim innym mu nie zależy.
Nietakt You Recka[4]

You Reck był infantylny; cechowały go też nietakt i naiwna dociekliwość[4]. Był osobą niezwykle wpatrzoną w swojego mistrza Tramza, któremu usiłował zaimponować za wszelką cenę[2]. Zarówno do niego, jak i do jego przyjaciółki Andal, zwracał się po imieniu, a biorąc za przykład ich zachowanie, nie trwonił od niesienia śmierci przeciwnikom, nawet kiedy rozwiązanie takie nie było koniecznością[1]. Kiedy natomiast pozwolił niedoszłej ofierze uciec, wyrzucał to sobie jako słabość[3].

Wygląd zewnętrzny[]

You Reck, ludzki osobnik płci męskiej, miał jasną karnację, niebieskie oczy oraz jasny blond włosy. Nosił jasnobeżowe szaty Jedi, a na nich – brązową pelerynę.[1]

Poza światem Gwiezdnych wojen[]

Kreacja postaci[]

[N]astoletni padawan Trasma, bardzo wpatrzony w swojego mistrza i dążący do zaimponowania mu za wszelką cenę. Prywatnie syn Ya Recka ze Stacked Story II.
Oficjalny opis promocyjny You Recka[2]

You Reck jest jedną z postaci stworzonych na potrzebę serii Między murami (Mustafar29, 2021), ogłoszonych 20 czerwca 2021 wraz z zapowiedzią premiery opowiadań.

Artykuł na wiki[]

Kandydaturę You Recka przedłożono jednokrotnie na artykuł polecany na grudzień 2021, które wygrał sześćdziesięcioma procentami.

Głosowanie Kontrkandydaci Wynik
Grudzień 2021 Ferr Deck 60% Tak.png

Pojawienia[]

Przypisy

Advertisement