FANDOM

Autor: Mustafar29
Alternatywy
alternatywy
Joke
Twórczość humorystyczna

Zabiegunki – święto obchodzone trzeciego dnia trzeciego miesiąca w całym Kywalker. Upamiętniało ono powstanie małego miasteczka na Dantooinie oraz – w późniejszym czasie – na Asteroidzie 212.

Historia Edytuj

Kywalker zostało założone właśnie trzeciego dnia miesiąca trzeciego przez Śmierdzącego Krzysia dwieście pięćdziesiąt lat przed bitwą o Yavin. Wszyscy Kywalkerianie hucznie obchodzili to święto.

Tradycje Edytuj

  • Roznoszenie prezentów – tradycja w kulturze masowej. Według legendy w nocy z trzeciego na czwartego dnia miesiąca trzeciego to sam Krzysiu roznosi prezenty wszystkim mieszkańcom. Według naukowców drobne podarki są dostarczane nielegalnie w sposób niewyjaśniony. Teorię tę popierał Ben Łajdakowski.
  • Wołowina – corocznie przyrządzana przez Krowę Agatę potrawa mięsna. Po jej śmierci zwyczaj ten przejęła Kafe Rancor.
  • Przystrajanie drzew – przystrajanie wszystkich drzew w całym Kywalker.
  • Mówienie zwierząt – jedyna noc w roku, w której zwierzęta przemawiają. Wyjątkiem są Lizard Kingi, ponieważ ich ewolucja odbyła się na innej planecie, i wiele przedstawicieli zwierząt domowych i hodowlanych, u których umiejętność mowy była skutkiem ewolucji, m.in. u Krowy Agaty i Człesów.