FANDOM

Autor: Uriel34
Alternatywy
alternatywy

Związek Merata Saa - jedna z organizacji utworzonych na Rakasie w 962 BBY w celu poprawienia życia mieszkańców planety. Mimo to organizacja ta wykorzystywała ich do własnych korzyści i rzadko kiedy liczyła się z ich zdrowiem. Brała udział w wielu wojnach przed 496 BBY, a podczas Wojny o niepodległość Rakasy Związkowcy zawiązali sojusz z innymi organizacjami, ale nie udało im się wygrać tej walki i ostatecznie wszystkie 3 organizacje zostały rozwiązane, a ich dowódców poddano karze.

Historia Edytuj

Początek wojen Edytuj

Jak można było się spodziewać partie, które zostały wyznaczone do rządzenia Rakasą znalazły ludzi popierających ich idee i zwolenników opozycji. Nikt nie spodziewał się, że każda z tych frakcji spróbuje zwalczyć się nawzajem aż tak szybko. W rzeczywistości w każdej z nich najczęściej organizowane były strajki, bądź zamachy przeciwko władzy. Ludzie cierpieli jeszcze większy głód, a niewolnictwo wzrosło jeszcze bardziej. W istocie dokonywano coraz to większego niszczenia planety i zabierania jej zasobów. Do pierwszej wojny doszło w 959 BBY. Mimo jej obecności stan życia polepszył się na krótki okres czasu. Później przeprowadzono rekrutację do wojska, w której udział brali wszystkie osoby zdolne do walki między 20, a 55 rokiem życia - włącznie z kobietami. Władze później przestały zwracać uwagę na te przepisy i w wojsku znalazły się również dzieci. Pierwszą wojnę trwającą około 10 lat wygrał Sojusz Mikrotaktyczny i zagarnął wiele ziem swoich oponentów. Od tego czasu wojny były prowadzone regularnie, ale ludność nadal nie znalazła odpowiedniej grupy ludzi mogącej rozpocząć rewolucję, czy to z zewnątrz, czy z wewnątrz planety.

Wojna o niepodległość Rakasy Edytuj

Członkowie partii politycznych rządzących Rakasą, miejscowi, czy członkowie frakcji z innych planet nie zdołali zapobiec trójpodziałowi mimo wielu powstań i rewolucji. Stan życia na planecie wahał się w czasie zmian kanclerzy. Nigdy jednak nie było aż tak dobrze na Rakasie, by można było poszczycić się zlikwidowaniem problemów. Związek Merata Saa podobnie jak inne organizacje rządzące niezbyt się tym przejmowały i nadal organizowały akcje mające na celu, tylko wzbogacenie się i tym podobne rzeczy. Sytuacja mieszkańców, bo to właśnie oni cierpieli najbardziej na formie rządzenia tutaj zmieniła się po powstaniu Rady Dwunastu. Jednym z jej celów było poprawienie życia na Rakasie. Wiedzieli jednak, że nie będzie łatwo tego dokonać i będą mogli rozpętać wielką wojnę, która rozpocznie chaos w całym sektorze. Bowiem niebezpieczne frakcje mogłyby to wykorzystać i rozpocząć jeszcze większą wojnę. Ostatecznie Rada Dwunastu przygotowała masę propozycji mogących polepszyć życie na piaszczystej planecie. Na początku warto wspomnieć, że Rakasa była jedyną planetą w Stormway, która nie zgodziła się na wejście do RD. Po otrzymaniu tych propozycji żadna z partii ich nie zaakceptowała i nadal nie wyraziła zgody na przyłączenie się do rady. Wojna wisi na włosku, ale o dziwo nie rozpoczyna jej żadna ze stron. Jon Black, aktualny lider Bractwa Si'ksar zawiązuje sojusz z wieloma innymi frakcjami chcącymi zmian na Rakasie. W tym czasie na planecie Mire - człowiek - zorganizował dosyć silny ruch oporu. W 496 BBY dochodzi do wojny. Rada Dwunastu wysyła Legion Stormway, a Bractwo Si'ksar i ruch oporu Mire'a rozpoczynają walkę. Na początku partie Rakasy zawiązują sojusz i wydaje się, że wygrywają wojnę zarówno w powietrzu, jak i na lądzie, ale szybko po tym sojusz ten rozpada się z powodu konfliktu Związku Merata Saa i Republiki Południowej. W ciągu wojny wojska Rakasy, widząc zbliżającą się porażkę wymordowały masę cywilów i dokonały zniszczeń w wielu miastach. Wciąż większość powołano do wojska, ale nie zażegnało to eksterminacji ludności organizowanej nie przez władze z góry, ale przez głównie oficerów albo zwykłych żołnierzy. Największe zniszczenia odniosły w tym czasie miasta Karaitti i Likta będące dotychczas największymi skupiskami ludzi. Ostatecznie ta krwawa wojna kończy się zwycięstwem Rady Dwunastu i jej pomocników. W czasie walk zginęli Jon Black i Mire, którzy zostali uznani za największych bohaterów. Od 493 BBY Rakasa podlega pod Radę Dwunastu, a Związek Merata Saa jak i inne partie zostały rozwiązane.

Plan chronologiczny Edytuj

Ideologia Edytuj

Jeśli chodzi o poglądy to Związek Merata Saa wydaje się chyba najbardziej ludzki ze wszystkich trzech organizacji, a przynajmniej tak to wygląda na papierze. Merat Saa, czyli jego założyciel ustalił pewne prawa, które miały być niezmienne do końca świata, ale później i tak zostały one poddane modyfikacji. W tym akcie, nazywanym Aktem Związku, zawarte były takie rzeczy jak: poszanowanie drugiego polityka o odmiennych poglądach, zmniejszenie głodu na Rakasie, czy też rozwinięcie gospodarki, głównie przemysłu lekkiego. Jednak niewiele osób przestrzegało tych praw, a po śmierci Merata Saa ci co byli im przeciwni pilnowali, by żaden z ważniejszych rządzących zgodnie z nimi nie postępował.

Zasady Edytuj

Związek Merata Saa za swojego panowania zarządził w swoim państwie ustrój zwany przez nich pseudodemokracją. Oznaczało to, że istnieje tam trójpodział władzy, ale prawa mieszkańców są ograniczane, rządzący są wybierani w drodze głosowania, ale w samym rządzie przez osoby aktualnie sprawujące władzę. Można było tam występować przeciwko nim, ale najczęściej nie kończyło się to dobrze. Jednak często dochodziło do zwykłych dyskusji kończących się nierozwiązaniem żadnej kwestii.